Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Doryphoros van Polykleitos

  • Ellen

    Hallo,

    ik moet voor KCV (Klassieke en Culturele Vorming) een werkstuk maken over de Doryphoros van Polykleitos. In het speciaal om de kopie die in het Vaticaanse museum in Rome staat. Ik ben al redelijk ver, alleen ik weet een paar dingen niet, en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. (dat moet dan gaan over het exemplaar in Rome, Chiaramonti Museum, zaal ‘Bracchio Nuovo’)

    Ik weet niet wat de oorspronkelijke functie van het beeld was, en wat de oorspronkelijke plaats van het beeld was. En de geschiedenis van het beeld van moment van ontstaan tot plaatsing in het museum.

    Volgens mij is de vindplaats onbekend, dus het lijkt me sterk dat de oorspronkelijke plaats bekend is, maar toch hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

    Alvast heel erg bedankt! Groeten, Ellen

  • ik heb een vraag

    wat houd de school van agros in

  • Paul

    Je bedoelt waarschijnlijk de School van Argos.

    Als je daar op Googlet, dan vind je heel veel informatie.

  • Henk van Zwaanen

    Heey Ellen,

    k moet ook een werkstuk over Doryphorus maken voor het vak geschiedenis. Zou jij mij je werkstuk kunnen sturen zodat k wat meer informatie heb voor mijn werkstuk. Hartelijke dank Henk.